Szerzői jogok

Creative Commons Licenc
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható. De mielőtt megosztanál, felhasználnál bármit is az oldalról, kérlek, hogy egyeztess velem is.

2009. augusztus 4., kedd

Miskolc, Diósgyőr - 30. Kaláka fesztivál, 3. nap - Állatkert és ünnepi Kaláka est (2009.07.12.)

A gyerekzsivaj, mozgolódás ma is hamar kivert minket az "ágy"ból.
Gyors zuhanyozás és reggeli után átmentünk a szomszédba megnézni a várat belülről is.
Megtekintettük a kiállításokat,

felmentünk a vártoronyba, körbepásztáztunk a Miskolci körképen. Borzasztó. Panelházak és ipari kémények.

De azért jó volt ott fent nézgelődni. :)

Ezután nyakunkba vettük Miskolcot, hogy megnézzük a helyi állatkertet. Hívtuk Csakiékat is, tartsanak velünk.
Számításaink szerint kb. 3 km-re volt a vadaspark, így gondoltuk, gyalog közelítjük meg. Sajnáltuk a pénzt a buszjegyre, ahol tudtunk, ott igyekeztünk spórolni a három nap alatt.
Hát, jó nagy séta volt, de megérte.

Az állatkert egy nagy-nagy erdőben van. Friss levegő, kellemes környezet, az állatoknak is egész jó helye van.
Láttunk szurikáta bébiket, és egy párduc kölyköt is. Aranyosak voltak nagyon. Hamar eltelt a nap, jól éreztük magunkat, érdemes volt elmenni.

Az állatkerti séta után még Flóra ment egy pár kanyart a körhintával, nagyon élvezte, aranyos volt, mi pedig jót derültünk a rózsaszín viziló fenekébe lihegő Popey-en. :)

Visszafelé szerencsére befértünk Csaki kocsijába, így nem kellett ismét kutyagolnunk. (Köszi!)
Megebédeltünk a vár közelében egy étteremben, ahol Kaláka-fesztivál akció volt hirdetve: bográcsgulyás 500 Ft-ért. Hát felejthető volt. Később is ide jöttünk vissza vacsizni, akkor sztrapacskát választottunk, azt nem bántuk meg.
Ez az este is fergeteges volt. Az első két koncertről lemaradtunk, aztán este 8-tól, mint minden évben az utolsó nap, a Kaláka lépett fel. Egy nagyon jó hangulatú koncertben volt részünk. A végén a Csík zenekar énekelt nekik egy születésnapi köszöntőt és kaptak tortát is, én meg jól meghatódtam. :)
A Kaláka után nagy kedvencem, a Csík következett. Jót multattunk rá, énekeltünk, táncoltunk, le is lettünk fényképezve. :)
Az utolsó zenekar az EtnoRom volt, akik cigány, balkáni, török zenéket játszottak. Próbáltuk erre is jól érezni magunkat, táncikáltunk, de aztán rájöttünk, hogy ez nekünk nagyon nem jön be. Sajnos azzal, hogy dobos kísérte őket rendes dobszerkóval, nem volt elég autentikus a zene, egész egyszerűen nem volt jó.
Így hát még kicsit tengtünk-lengtünk, vettünk egy üveg Juhfarkot a mohácsi borásztól és elmentünk aludni.
Másnap is korán volt ébresztő, hamar tábort bontottunk, mert Andiék felajánlották, hogy elhozzák a sátrunkat és a hálózsákjainkat kocsival haza. Nagy segítség volt ez, kevesebbet kellett cipekedni.
Mivel még volt sok időnk a vonat indulásáig, úgy döntöttünk, hogy most már csobbanunk is, így kipróbáltuk a strand úszómedencéjét és lubickoltunk egyet és mivel még mindig volt sok időnk, játszottunk a Carcassone-val is egyet, ha már magunkkal vittük.
15:00 óra tájt érkeztünk haza, este még átugrottunk Andiékhoz a cuccokért.
Szerintem eddig ez volt a legjobb Kaláka fesztivál, amin voltunk, tényleg remekül éreztük magunkat. Remélem a következő is hasonlóan jó lesz. :)