Szerzői jogok

Creative Commons Licenc
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható. De mielőtt megosztanál, felhasználnál bármit is az oldalról, kérlek, hogy egyeztess velem is.

2008. július 19., szombat

Hurrá, nyaralunk! - Miskolc, 3. nap - Miskolctapolca (2008.07.09.)


Viszonylag korai, reggel 8.00 órai kelés után étkezés, egy kis punnyadás, aztán irány Miskolctapolca! Cél: a Barlangfürdő.

Óriási napunk volt, nagyon élveztem!
Kihasználtuk a Hungary card-os 50%-os belépőnket, a diák jegy is sokkal kedvezőbb volt, mint a teljes árú, a miskolciak meg plusz egy órát fürödhetnek, úgyhogy szétosztottuk egymás között az összes lehetséges kedvezményt. :)
Szerencsénk volt, mert hétköznap mentünk, kánikula sem volt (meleg volt, de szeles idő), így nem voltak sokan a strandon. Gyorsan átöltöztünk, lecuccoltunk, és uzsgyi a vízbe!
Hát ez a fürdő, meg a barlang, meg minden nagyon szép és igényes! A barlangban meleg víz van és több terem, végigjártuk mindet.

A Csillagterem egy kupolás kis helyiség, ahol sötét van, a medencében váltakozó színű világítás, a plafonra csillagok vannak festve, és valami hülye huhogás szól a hangszórókból, meg az is huhog meg óbégat, aki bemegy oda és visszhangzik, mint a csuda (szerintem ez egy kicsit elrontja a hangulatát). Középen körben ülések vannak, amiknél bizonyos időközönként beindul egy kis hátmaszi-vízsugár. (A képeket nem én készítettem, nem voltam olyan agyatlan, mint sok turista, hogy bevigyem a vízbe a fényképezőgépet.)



(Forrás: www.hallotaxi.hu)

Ja, és itt található még sok szerelmespár egymásba csimpaszkodva, tapadva! Először azt hittem, valami orgia van, de aztán láttam, hogy csak tombol a romantika . :)
Aztán van ott még egy római terem is, ami tágas és gyönyörű a mennyezete! Van dögönyöző csobogó, ami alá be lehet álldogálni és jól megmassza az ember hátát (nagyon szupi!).
(Forrás: http://eger-apartman-eged.hu/hu/miskolctapolca.php)

És van egy vadvízi terem is, ami tulajdonképpen egy körfolyosó-szerűség és óránként beindítanak egy áramlatot, amit meg lehet "lovagolni" és úszni vele. Remek móka :)


Van két termálvizes medence, amiben nagyon finom meleg a víz, 35 fokos!
A fürdőcsarnokban óránként van jacuzzi is, mi már fél órával előtte beüldögéltünk, hogy legyen helyünk, aztán negyed órát bugyborékoltunk! Tyű, már olyan régóta szerettem volna kipróbálni egy ilyet! (pipa!) :)

(Forrás: www.termalfurdo.net)

Miután mindent bejártunk, meg kipróbáltunk, ebédeltünk egyet a fürdő előterében. Hát, az pocsék volt és nagyon drága! Hamburgert viszont megéri venni, mert az nagy és finom és kettőt megeszel egy tányér kaja árából, és még jobban is laksz.
Ebéd után sem sokat pihentünk, uncsi volt a napon fetrengeni, úgyhogy rövid idő után mentünk vissza fürdőzni.
Szemeztem egy darabig az úszómedencével, aztán mivel nem voltak benne sokan, annak is nekiveselkedtem. 50 méteres volt, kíváncsi voltam, hogy le tudok-e úszni egy hosszt, megállás nélkül. ...sosem sikerült még, de most igen! :D Ennek úgy megörültem, hogy visszafelé is leúsztam a távot, aztán remegő lábakkal, nagy vigyorral az arcomon másztam ki a medencéből.


Azóta járni akarok úszni! :)
A strandolás után még sétáltunk egyet a helyi parkban, majd rábeszéltem a társaságot, hogy csússzunk egyet a bobpályán. Állítólag ez Magyarország legizgalmasabb bobpályája. :) 

(Forrás: www.nordtour.hu)

Tényleg szupi volt! Béla először bobozott és remek sutyifotó készült róluk Barbival az egyik kanyarban, amit meg is vásároltak. Kész reklámfotó. :)
Estére tisztességesen kifáradtunk, úgyhogy nem csináltunk semmit,hamar elaludtunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése