Szerzői jogok

Creative Commons Licenc
Ez a Mű a Creative Commons Nevezd meg! - Ne add el! - Ne változtasd! 2.5 Magyarország Licenc feltételeinek megfelelően szabadon felhasználható. De mielőtt megosztanál, felhasználnál bármit is az oldalról, kérlek, hogy egyeztess velem is.

2009. október 11., vasárnap

Kerékpárral a Tisza-tavon, 3. nap - Poroszló - Abádszalók - Tiszafüred (2009.08.16)

A 3. nap reggele gyötrelmesen indult. Míg ébredés után elkirándultam a vizes blokkig és vissza, döbbenten tapasztaltam, hogy ma reggelre a két lábszáramon, és a lábfejemen megtriplázódott a szúnyogcsípések száma, szerintem akár százat is összeszámolhattam volna rajta.

Valami szemét dög jót lakmározott belőlem az éjszaka! Telis tele voltam csípésekkel, egy négyzetcentiméteren legalább 10! Enyhe pánik lett rajtam úrrá, csak ültem és néztem a lábaimat. Belebújni a szandálomba kínszenvedés volt, maga a pokol, mert az minden csípést megpiszkált. Ez aztán rendesen megkeserítette a következő napjaimat. Senkinek nem kívánom ezeket a perceket, órákat. Értelmes gondolatom nem sok volt, csak a viszketés és vakaródzás, majd' megőrültem. Nem használt az Antivakarin krém sem, az csak arra volt jó, hogy zsíros legyen a lábam és még jobban tapadjon rá a kosz. :(

Miután tábort bontottunk és összepakoltunk, a felcuccolt bringákat a kemping recepciójánál hagytuk és elmentünk megnézni a Tisza tavi vizisétány és tanösvényt. Óránként indult komp, mi délben mentünk át.

Igaza volt a hölgyeménynek, aki a Csicsman-kikötőben azt mondta, hogy aki elmegy egy ilyen 4 órás csónaktúrára, amilyenen mi voltunk, a tanösvény már nem egy nagy szám.
De azért szerintem mindenképpen érdemes megnézni, mert érdekes és különleges. Egy 1500 méteres pallóúton lehet körbesétálni a nádasban,

útközben vannak ismertetőtáblák és két madárvárta. Kb. másfél órás elfoglaltság.

Ezt is láttuk, és pár hasznos információval gazdagabbak lettünk. :) 13.30-as komppal visszamentünk és 14:00 körül nekivágtunk aznapi túránknak. Irány Tiszafüred!
A kerékpárút a tó mellett, a gáton vezet végig. Tűző napsütés, árnyék semmi, a táj sem túl változatos. Szerintem hosszú távon kicsit uncsi.

Na de azért némi látványosságban is volt részünk, köszönhetően a kiskörei vízerőműnek. Itt megálltunk kicsit bámészkodni, fényképezkedni, aztán gyerünk tovább!

Következő állomásunk Abádszalók volt, ahol a Babamúzeumot szerettem volna megnézni. Vasárnap késő délután volt, így nem sok reményt fűztem hozzá, hogy sikerrel járunk.
A múzeum már zárva volt, viszont az ajtaján ki volt írva, hogy nyitva tartási időn túl is szívesen megmutatják a kiállítást, érdeklődjünk pár házzal arrébb. Becsöngettünk a megadott címen, ahol egy hölgy visszaküldött minket a múzeumhoz, hogy a férje éppen most ment bezárni, siessünk, hátha még ott találjuk. Szerencsénk volt, még beengedett minket az öreg.
A Babamúzeum a Kárpát-medence magyarságának népviseleteit mutatja be, közel 600 babát felhasználva. Némelyik elég vicces volt, pl. a retro bolti babák öregasszonyruhába öltöztetve. :) Azt mondta az öreg, hogy a felesége készítette a ruhákat, 20 év munkája van benne. Hát szép kis gyűjtemény!
Innen még eltekertünk megnézni egy védett pincesort Abádszalók határában (nem volt egy nagy szám), aztán gurultunk tovább.

19:30 körül értünk be Tiszafüredre. A fáradtságtól olyan tompák voltunk, hogy már fogalmunk sem volt, hogy hol vagyunk, mikor megálltunk megnézni a térképet, így sok idő eltelt, mire megtaláltuk a kempinget (több is van).
A Thermál kempingre esett a választásunk, mikor szállást keresgéltünk. Ez a termál strand szomszédságában található, és a napijegy tartalmazza a strandbelépő árát is. A környezete elég komfortos, szembe a Lidl, 100 méterre egy Spar és egy Penny Market található. :)
Már sötét volt, mire begurultunk és beregisztráltunk, csak a biztonsági őr volt a portán. Segített nekünk helyet találni, ami elég gyorsan ment, a vizes blokkhoz közel kaptunk egy árnyékos parcellát. Elsőre szimpi volt, aztán később jöttünk rá, hogy nagyon nem lesz jó. Egy száll fű se állt ki a földből, ami betonkemény volt és poros. Kötelet nem tudtunk sehova sem kifeszíteni a nedves ruháknak és törülközőknek, a cölöpöket pedig nem tudtuk beverni, kölcsön kellett kérnünk egy kalapácsot a portáról.

A fáradtságtól és a csalódottságtól kicsit morcosak lettünk így estére. Elhatároztuk, hogy másnap megpróbálunk egy jobb sátorhelyet keresni.

Mai útvonal (a gáton): Poroszló - Újlőrincfalva - Sarud - Kisköre - Abádszalók - Tiszafüred (62,8 km)

1. Szúnyog csípés ellen borsmenta és eukaliptusz olaj, ez a kullancsra is jó. Sajnálom hogy Tiszafüreden kevés időt töltöttek és elment a kedvük, szerintem így lemaradtak a legszebb részekről. www.tavitura.hu